top of page

דר' ג'אן-אד סטמת

היסטוריון

אנגלית, אפריקאנס

דרום אפריקה

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

שותף לחיבור הספר "Prisoner 913: The Release of Nelson Mandela" המתאר את סיפורו המדהים של נלסון מנדלה. הוא היסטוריון המתמחה בהיסטוריה דרום אפריקאית משנות השמונים, תוך התייחסות מיוחדת לביטחון המדינה, מודיעין צבאי, משטרה, מערכות מודיעין לאומיות, צנזורה תקשורתית ופוליטית, דיני לחימה וזכויות אזרח, טרור, אסטרטגיות אנטי מהפכניות, הנחיות ביטחוניות ועוד.

אסיר מספר 913 - סיפורו המדהים של נלסון מנדלה

נלסון מנדלה ( 1918 – 2013) היה עורך דין, מדינאי דרום-אפריקאי, מהפכן, הנחשב כיום כאבי האומה, נשיא דרום אפריקה בשנים 1994–1999 וחתן פרס נובל לשלום. מנדלה היה כלוא בבתי כלא שונים בדרום אפריקה במשך 27 שנים, מתוכן 18 שנים, עד מרץ 1982, ברובן איילנד. יחד עם שלושה מנהיגים אחרים הועבר מנדלה ביום 31 במרץ 1982 לכלא פולסמור (Pollsmoor) באחד מפרווריה של קייפטאון, ובו ריצה מנדלה את עונש המאסר עד סוף שנת 1988. בתחילת דצמבר 1988 הועבר מנדלה לבית הסוהר ויקטור פרסטר (Victor Verster) ליד העיר פארל. את צעדיו הראשונים לעבר החירות עשה מנדלה ביום 11 בפברואר 1990 מבית סוהר זה. בכניסה לבית הסוהר מוצב כיום פסל דיוקן של מנדלה, על בסיס צילום שצולם בעת יציאתו מבית הסוהר.
במהלך תקופת מאסרו הפך מנדלה לסמל המאבק באפרטהייד, שמו התפרסם בעולם כולו, והחל מאבק בינלאומי לשחררו. בתקופה האחרונה של מאסרו החל מנדלה לקיים מגעים חשאיים עם אישי ממשל בכירים, ובהם הנשיא פרדריק וילם דה קלרק. מנדלה שוחרר מהכלא ב־11 בפברואר 1990, לאחר שהוא וחבריו ל־ANC הסכימו להשעות את המאבק המזוין ולקיים משא ומתן עם השלטון

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page