top of page

דר' ואל"מ (מיל.) משה אלעד

בכיר לשעבר בצה"ל - כולל לבנון ו'השטחים'

עברית, אנגלית, ערבית

חיפה

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

ניסיון שירות צבאי של כ- 30 שנים ברובו ביהודה ושומרון (הגדה המערבית) כמושל ג'נין, מושל בית לחם, מתאם הביטחון מול הרשות הפלסטינית בתקופת אוסלו, בלבנון (צור ובינת ג'ביל) וקריירה אקדמית בתחום העיון והמחקר אודות מדינת ישראל בעת החדשה, מאפיינים את הרצאותיו של משה אלעד במהלך 20 השנים האחרונות. בשלושת ספריו: סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי פלסטיני, אם תרצו זו הגדה וסערת עלי ארצי משתקפת תמצית חוויותיו ומחקריו.
לאחר שירותו הצבאי נשלח לארה"ב לחמש שנים לשם הסברה וגיוס כספים. במרוצת השנים סיים לימודי תואר שני באוני' הרווארד ושימש גם כעמית מחקר במוסד שמואל נאמן בטכניון שם עסק בפרויקטים בעלי משמעות לאומית וכן כמרצה במוסד אקדמי בבייג'ין.

האיזון בין זכויות אדם לביטחון המדינה במלחמה בטרור

התפשטות הטרור בקרב מדינות רבות בעולם חידדה את הדילמה המתלווה כמעט לכל פעולה הקשורה באכיפת חוק וסדר – האם יש לצדד בשמירה על הביטחון הלאומי על חשבון זכויות האדם או להיפך. הפתרון הישראלי הוא האיזון. ההרצאה מלווה בסרטונים ומצגת הממחישים את הדילמות והפתרונות.

פרשיות שהסעירו את ישראל

כ-40 פרשיות שהסעירו את ישראל מצויות בארסנל של המרצה החל מפרשת הרצח הפוליטי הראשון (הרב יעקב ישראל דה-האן או חיים ארלוזורוב?) דרך פרשת טוביאנסקי (1948), או שני בני קיבוץ גן שמואל - פרשת אורי אילן 1955 ופרשת אודי אדיב 1972, אירוע קו 300 ופרשת השב"כ, פרשת לילהאמר (המוסד 1973), המחתרת היהודית בשטחים (1984), הבאת מטוס המיג העיראקי ארצה (1966) ועד הריסת הכור בסוריה (2007). ההרצאות מלוות במצגות ובסרטונים בני התקופה.

ישראל והפלסטינים – סקירת העבר וההערכות לקראת העתיד

זה היה עיקר עיסוקו של המרצה במשך רוב חייו הבוגרים. הוא מרצה על התנועה הלאומית הפלסטינית אז והיום, מיהם הכוחות העיקריים בחברה הפלסטינית, הסכמי אוסלו להם היה שותף בכיר ,ומהן האפשרויות להגיע לשלום עם הפלסטינים.

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page