top of page

דר' חיים איסרוביץ

עיתונאי כתב ופרשן לענייני חוץ

עברית, אנגלית

ישראל

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

עיתונאי בעל יותר מ-16 שנות ניסיון בסיקור חדשות חוץ. כתב ופרשן לענייני חוץ של עיתון מעריב, מפרסם כתבות בנושאי חוץ וביטחון במגזינים ישראליים מובילים (ליברל, Israel Defense) ומפרשן בכלי תקשורת. בעל תואר דוקטורט מאוניברסיטת בר אילן על מחקר בנושא התפתחות הדוקטרינה הבריטית ללחימה בטרור בצפון אירלנד בשנים 1968 עד 2005 והדוקטרינה הישראלית מול ארגוני הטרור הפלסטיניים בשנים המקבילות. משמש עמית מחקר במכון הבינלאומי נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי הרצליה וזוכה מלגת רגוניס על מחקרו בנושא המאבק האמריקאי במימון הטרור.

התפתחות הדוקטרינה הישראלית ללוחמה בטרור

כיצד התגבשה הדוקטרינה הישראלית להתמודדות עם הטרור מימי היישוב ועד ימינו, מהם העקרונות שמנחים אותה ועוברים כחוט השני בין כל ממשלות ישראל וכיצד מיישמים אותם?

"ללכת בעקבות הכסף" – המרדף אחרי מימון הטרור

מהם המרכיבים הפיננסיים של פעילויות הטרור וכיצד פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר שינו את התפיסה האמריקאית והעולמית בדבר הצורך להילחם במימון הטרור, החל מאל-קאעידה ודאע"ש ועד חיזבאללה ואיראן?

צפון אירלנד – מעימות לדו קיום

מהם שורשי הסכסוך העתיק בין הקתולים לפרוטסטנטים וכיצד הוא התפתח לקמפיין של טרור לאורך 30 שנה? מהם עקרונותיו של הסכם השלום של יום שישי הטוב וכיצד הוא מתקשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני? עד כמה סוגיית הברקזיט עלולה לדרדר מחדש את החבל לאלימות ואולי אף להוביל לאיחוד אירלנד?

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page