top of page

דר' שגית יהושע

קרימינולוגית

עברית, אנגלית

ישראל

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

שגית היא קרימינולוגית המתמחה בפרופילאות והערכת מסוכנות של טרוריסטים, היא סיימה את עבודת הדוקטורט שלה בקינגז קולג' לונדון בנושא הפרופיל הסוציאל פסיכולוגי של מנהיגי ארגוני טרור, ואף עבדה כמרצה וחוקרת באנגליה מספר שנים. שגית היא עמיתת מחקר במכון למדיניות נגד טרור ICT במרכז הבין תחומי, בהרצליה ובמרכז לחקר דה-רדיקליזציה בקינגז קולג' לונדון.
כיום שגית מלמדת את תחום הקרימינולוגיה והטרור באוניברסיטה העברית בירושלים, ובמרכז הבין תחומי בהרצליה, וכן משמשת כיועצת עצמאית בתחומי הפרופילאות והערכות המסוכנות של עבריינים וטרוריסטים בארץ ובעולם.
שגית מטפלת NLP המתמחה בטראומה ואירועי חיים קשים.
מחברת הספר- מחשבות טרוריסטיות, מפרופילאות סוציאל-פסיכולוגית להערכת מסוכנות,
Terrorist Minds: From Social-Psychological Profiling to Assessing the Risk

פרופילאות פלילית ובתחום הטרור- מה בין טרור לפשיעה?

האירועים האחרונים בתחום הטרור, עם כניסת ארגון הטרור דאע'ש לזירה ונפילתו, אם כי באופן חלקי, הציפו את החיבור בין הטרור לפשיעה. חיבור זה אינו מובן מאליו ודורש הבנה מעמיקה של השינויים הדרמטיים בפרופיל הטרור בכללותו והטרוריסטים עצמם במהלך העשורים האחרונים. בהרצאה זו אפרט מהי פרופילאות פלילית ומהן התאמות שנעשו על מנת שתוכל לספק מענה פרקטי גם לתחום הטרור, מבחינת הבנת התופעה וכל הלוקחים בה חלק, בין אם הם מנהיגים, פעילים בארגון או זאבים בודדים.

מחשבות טרוריסטיות- הפרופיל הסוציאל-פסיכולוגי של מנהיגי ארגוני טרור

מהו המניע המרכזי של טרוריסטים? האם ניתן לנבא את ההתנהגות שלהם או כיצד הם מקבלים החלטות? נעשה מאמץ רב למצוא מענה לשאלות אלה והקושי במציאת תשובה ברורה טמון במגוון הרחב של טרוריסטים, מאפייניהם ותרבותם. אך עם זאת, בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בחקר הפסיכולוגיה של הטרור והבנת התחום לעומק ונמצאו שיטות פורצות דרך בהבנת הטרוריסטים ומאפייניהם. בהרצאה זו אפרט על המחקר שביצעתי במשך יותר משנתיים בבתי הכלא הישראליים, בו ראיינתי מנהיגים של שלושת ארגוני הטרור המרכזיים בישראל: חמא"ס, פת"ח וג'יהאד אסלאמי, אתאר את ממצאי המחקר בהקשר של הפרופיל הסוציאלפסיכולוגי של המנהיגים והתהליך הייחודי שהם עוברים בכלא.

תהליכי רדיקליזציה (הקצנה) ודה- רדיקליזציה ברחבי העולם- פרופיל הטרור אז ועכשיו

עליית ארגון הטרור דאע'ש הובילה להתחזקותה של תופעת הקצנה משמעותית ברחבי העולם. אנשים בעלי מאפיינים ותרבויות שונים החלו לעבור תהליך דומה של הקצנה, בו הם החלו לתמוך בטרור ובאלימות פוליטית ובמקרים רבים אף להצטרף לארגוני טרור ולבצע אלימות בהקשר הזה. במדינות רבות בעולם ניסו להבין מיהם האנשים העוברים תהליך כזה? האם הם כולם בעלי פרופיל פסיכולוגי/סוציאלי זהה? או אולי הם בעלי מאפייני רקע ותרבות זהים? בהרצאה זו אתאר מהו התהליך המרתק הזה שעוברים מיליוני אנשים בעולם בשנים האחרונות, מיהם האנשים המועדים לקחת חלק בתהליך, מהם המאפיינים שלהם והאם ניתן לעצור את התהליך בשלב מסוים ואם כן, אז מתי.

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page