top of page

סא"ל (מיל.) צביקה קרוכמל

לחשוב כמו חוקר – סודות מחדר החקירות

עברית

ישראל

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

מרצה ומספר סיפורים, מדריך ומאמן מרצים. ניסיון של למעלה מ-5000 הרצאות באירועים חברתיים, חוגי בית, חברות וארגונים, קיבוצים, מכללות ועוד. עסק בחקירות ובילוש 32 שנה, מחוקר ומפקד בסיס מצ"ח, ראש מדור בילוש ועיקוב, מפקד מצ"ח פיקוד דרום, מצ"ח מרכז ועד מפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות. לאחר שחרורו ניהל משרד חקירות פרטיות.
עמד בראש הצוות שחקר את תא"ל רמי דותן שהיה ראש להק ציוד בחיל האוויר. על הפרשה כתב את ספרו "כתם – פרשת רמי דותן". ספרו השני "במצ'ח נחושה – סיפורים אישיים של חוקר מצ'ח" . בסדרת הרצאותיו "סודות וסיפורים מחדר החקירות", מוביל צביקה את המאזינים למסע מרתק אל מאחורי הקלעים של עולם החקירות ולהצצה למוחו של חוקר.

מפרשת רמי דותן עד פרשת הצוללות

תיאור מרתק ועוצר נשימה של פרשת מעילת המיליונים, שבמרכזה תא"ל רמי דותן שהיה ראש להק ציוד של חיל האוויר, אשר נדון ל-13 שנות מאסר והורדה לדרגת טוראי. הסיפור מובא מזווית אוטנטית של מי שעמד בראש צוות החקירה המיוחד, המשותף למצ"ח ולמשטרת ישראל שחקר את הפרשה חובקת העולם. מהחשדות הראשונים, החקירה הסמויה, המעקבים והמעצר, החקירה הגלויה בארץ ובחו"ל ועד ההרשעה במשפט והגירוש מצה"ל. "סרט מתח" שלא תרצו שיסתיים...

האם הרוצח חף מפשע

קצין בגולני, מפקד מוצב בגבול ישראל לבנון, נהרג מפיצוץ מסתורי באישון לילה. האם התאבדות? תאונה? אולי רצח?
אחד מחיילי המוצב הורשע ברצח מפקדו, נדון למאסר עולם, אך עד יום שחרורו טען לחפותו. עד כמה דומות טענותיו לטענות של רומן זדורוב? סיפור בלשי אמיתי, מותח ומרתק, עם טוויסטים רבים בעלילה עד הרגע האחרון. המרצה עמד בראש צוות החקירה ובדרך הסיפורית המיוחדת שלו, הוא גורם למאזינים לחוש כשותפים לפענוח.

חוקרים, בלשים, עוקבים ומה שביניהם

ההרצאה כוללת גם הסברים על השיטות ועל פעילות יחידת העיקוב המבצעית "הסמויה" של מצ"ח, על ההבדלים בין חוקרים לבין בלשים לבין עוקבים והבנת תפקידם בעולם החקירות. בחלק המרכזי של ההרצאה יספר המרצה סיפור בלשי מרתק על מעקב אחרי גנבי נשק מצה"ל, סיפור אמיתי שימחיש היטב את ההסבר המקדים.

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page