top of page

פרופסור אהרון בן-זאב

חוקר אהבה ורגשות

עברית, אנגלית

זיכרון יעקב

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

אהרון בן-זאב הוא פרופסור לפילוסופיה, והיה רקטור ונשיא אוניברסיטת חיפה. הוא הנשיא המייסד של האגודה הפילוסופית האירופאית לחקר הרגשות. פרופסור בן-זאב נחשב לאחד המומחים המובילים בעולם בחקר הרגשות ובחקר האהבה הרומנטית. בן-זאב נחשב למרצה פופולרי ביותר; כך למשל, בקורס שלו על רגשות באוניברסיטת חיפה יש למעלה מ 500 סטודנטים (נראה שהקורס הפופולרי ביותר השנה באוניברסיטה). פרופסור בן-זאב מפרסם מאמרים ב-YNET על אהבה ובחירת בן זוג. יש לו בלוג אהבה במגזין האינטרנטי Psychology Today; לבלוג שלו יש כחצי מיליון כניסות בשלושה חודשים. פרופסור בן-זאב מוזמן לראיונות רבים בתקשורת (טלוויזיה, רדיו ועיתונות) בארץ ובעולם. היה מומחה בעונה הראשונה של "חתונה ממבט ראשון".

זיהוי שקרנים

אחת המשימות העיקריות של כוחות הביטחון בשדות תעופה, ובנסיבות רבות אחרות בחיים, היא לזהות אם אנשים משקרים לך. מחקרים מצאו שהדרך המקובלת של התמקדות בהבעות פנים וגוף איננה יעילה. בהרצאה נתאר דרך יעילה הרבה יותר. דרך זו יכולה להיות שימושית גם בהקשרים רומנטיים כמו בחירת בן הזוג וביחסים שלאחר מכן.
המסר העיקרי של ההרצאה: אפשר וחשוב לטפח יכולות לזיהוי שקרים של הזולת.

בחירת בן או בת זוג רומנטיים

החברה המודרנית מאופיינת בשפע אפשרויות רומנטיות—אך מהי הדרך האופטימלית לבחור מבין השפע הרב את בן או בת הזוג הרומנטיים? ההרצאה תבחן את הדרכים הקיימות ותנסה להצביע על הדרכים העשויות להביא תוצאות טובות יותר גם בטווח הארוך.
המסר העיקרי של ההרצאה: אפשר לשפר באופן משמעותי את ההצלחה בבחירת בת או בן הזוג.

מוטיבציה ופריצות דרך בחיים ובאהבה

מוטיבציה היא תהליך שיוזם ומשמר פעילויות מתמשכות. מוטיבציה יכולה להיות חיצונית או פנימית. גורמים חיצוניים יכולים לגרום לנו ליזום פעילויות, אך העצמה והתפתחות משמעותית, העומדות ביסוד פריצות הדרך בחיים, מחייבות מוטיבציה פנימית. בתחום הרומנטי, פריצות דרך אינן כניעה לפיתויים חיצוניים שטחיים, אלא פיתוח קשר עמוק ומשמעותי. לשאלה "איך גורמים לאהבה להישאר", ישנה תשובה אחת: מוטיבציה פנימית.

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page