top of page

פרופ' דנה אריאלי

פרופסור להיסטוריה וצלמת

עברית, אנגלית

ישראל

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

פרופ׳ דנה אריאלי עוסקת במחקריה וביצירה בקשרי הגומלין בין אמנות לפוליטיקה בדיקטטורות ובדמוקרטיות. במחקריה על גרמניה התמקדה בהיסטוריה של רעיונות ובחנה את השפעת האמנות, האדריכלות והעיצוב על הנאציזם. בישראל התמקדה בטרור המתאבדים, רצח רבין ובהשפעת השואה על קהיליית היוצרים בישראל. פרסמה ספרים רבים בנושאים אלו. אריאלי היא צלמת פעילה ויצירותיה מוצגות בישראל ובעולם.

פנטומים - מסעות בעקבות שרידי דיקטטורות

בעשור האחרון אני משוטטת במקומות בהם פעלה בעבר דיקטטורה. מחנות ריכוז, בתי כלא, בונקרים, משרדי ממשלה - הם רק חלק קטן מהמקומות אותם פקדתי בעיקר בגרמניה אך גם ביפן, איטליה, רוסיה, פולין ועוד. מה ניתן ללמוד מהתחקות אחרי שרידי הדיקטטורה כיום, ומה ההבדלים בין דפוסי שונים של תרבות זיכרון?

מה בין טרור לאסתטיקה: המקרה הישראלי

טרור המתאבדים באינתיפאדה השנייה הניב שורה של יצירות אמנות, בתחומים רבים ומגוונים. ההרצאה תבחן יצירות קומיקס, צילום, אמנות ועוד העוסקות בסוגיה זו ושופכות אור מפתיע על הקשרים שבין טרור לאסתטיקה.

דור שני: יש דבר כזה?

כיצד באה לידי ביטוי טראומת השואה באמנות הישראלית? מהם ההבדלים באמצעי הייצוג של השואה בין הדור הראשון, השני והשלישי? ההרצאה תבחן עולמות יצירה שונים ותצביע על ההבדלים בין ישראלים לגרמנים בהתייחסות אל השואה.

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page