top of page

תא"ל (מיל.) רות מלכי- ירון

לשעבר דוברת צה"ל, דיפלומטית במשרד החוץ

עברית, אנגלית

ישראל

Globe_icon-white.svg.png
Location Mark

רות שימשה עד לאחרונה כמנהלת-מייסדת של תכנית ההכשרה "צוערים לשירות המדינה", שתכליתה היא להכשיר את העתודה הניהולית של משרדי הממשלה. רות הקימה את התוכנית וניהלה אותה במשך שש שנים. לתפקיד זה, המשפיע על דורות העתיד של המנהלים בשירות המדינה, הגיעה רות לאחר עשייה רבה בתחומים הביטחוניים והמדיניים. לאחרונה, משמשת רות כיועצת ומרצה בתחומי הביטחון הלאומי, ממשל ותקשורת.
תת-אלוף במילואים רות ירון, הייתה האישה הראשונה ששירתה כדוברת צה"ל )2005-2002) והאישה הראשונה שהייתה חברה מלאה בפורום מטכ"ל. קודם לכן, רות שימשה כמדריכה הראשית של המכללה לביטחון לאומי, שהיא המכללה הצבאית היוקרתית המיועדת לקצינים בכירים ולבכירי שירות המדינה. התפקידים בצה"ל היוו המשך ישיר לעשייה ולשליחות הציבורית של רות, שבאה לידי ביטוי עוד קודם לכן בשירות החוץ הישראלי. כדיפלומטית בכירה, רות מילאה מספר תפקידים חשובים כמו מנהלת מחלקת ירדן במשרד החוץ, לאחר שנטלה חלק פעיל במו"מ לשלום עם ירדן, ודוברת השגרירות הישראלית בוושינגטון. גם בתפקידים אלה,
הייתה האישה הראשונה בתפקיד. בנוסף, השתתפה כחברה במשלחות רשמיות לתהליכי מו"מ לשלום עם הסורים, הפלסטינים ופורומים מולטילטראליים.
בהמשך, נוספו גם תפקידים כמנכ"ל עמותה העוסקת בקידום אתיקה שלטונית, עמיתה בכירה במכון לתכנון מדיניות לעם היהודי, מנכ"ל קבוצת LUDOLAB למשחקים אסטרטגיים בתחומי הביטחון הלאומי ומרצה באוניברסיטה העברית בתחום של אסטרטגיה ותקשורת פוליטית, לתלמידי מ.א.
בשנת 2006 ,בעקבות אירועי מלחמת לבנון השנייה, מונתה רות ירון על ידי משרד החוץ לתפקיד יועצת לענייני תקשורת בינלאומית של המועצות ויישובי הצפון. במסגרת זו, שהתה במהלך כל ימי הלחימה בצפון וסייעה לראשי הערים להתמודד עם התקשורת הבינלאומית ועם משלחות פרלמנטריות מרחבי העולם.
רות היא ילידת אלג'יריה, שעלתה לארץ בצעירותה וגדלה בבאר-שבע. היא בעלת תואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי
ובוגרת קורס משא ומתן מטעם האקדמיה לשלום של האומות המאוחדות )האו"ם(. שימשה במשך כארבע שנים כנציגת ציבור בוועדת סל התרופות של משרד הבריאות; התנדבה בעמותה לשיקום פגועי נפש בקהילה; שימשה במספר וועדות ציבוריות בנושאי חוץ וביטחון לאומי; מרצה, בארץ ובעולם, בנושאי ביטחון לאומי.
רות הינה נשואה, אם לשני ילדים וסבתא לשלושה נכדים.

הזמנת הרצאה - 
Book
bottom of page